torsdag 11 december 2014

I En Tid Av Konsumtion.

Inser jag att jag faktiskt har några plagg som jag har haft sedan Hedenhös och då talar vi inte sedan förra hösten utan på riktigt länge. Nästan så länge att jag undrar lite om man kan skriva hur länge.

1. Min Peak Performance skidjacka fick jag när jag fyllde tjugo år. Jag betalade halva själv, den är röd och jag har den när jag åker skidor. Kostade  4 000 kr men om man tänker på att jag haft den i tjugo år så.. Min jacka skulle få handla på systemet om några dagar om den kunde.
2. Två träningsbyxor från samma märke. Nu är jag inte helt klart med när exakt jag köpte dem men jag vet att jag bodde i Karlstad och i Karlstad bodde jag mellan 1996-2000. Ena byxan är blå andra röd och jag hade den ena igår när jag tränade. Om mina byxor kunde skulle de nog få rösta nästa år. Mina byxor skulle inte rösta på SD. Mina byxor är smartare än så.
3. När jag tog dykcert på Nya Zeeland 1999 köpte jag en blå badräkt. Den har jag fortfarande och jag tänker varje gång jag använder den att jag borde köpa en ny men kommer aldrig till skott. Om min badräkt kunde skulle den få köra moppe i år.

2 kommentarer:

  1. jag älskar såna plagg! Jag har ett par träningsbyxor som jag beställde från ellos typ 1998? inget känt märke och de kostade väl 79 spänn eller så. använder dem fortfarande.

    det skulle också kunna vara ett tecken på att jag inte tränar så mycket?

    SvaraRadera
  2. Yllet- jag ser det som om du valde något med mkt bra kvalitet!

    SvaraRadera