onsdag 18 februari 2015

Min Bästa App Typ.

Jag har ju lite flygrädsla men mest en gullig sådan. Gullig som i googlar skadestatistik. Med andra ord inte så jättegullig direkt men vem är inte jag att driva en smula med mig själv säg? Iallafal den här appen heter  "Am I Going Down?" vilket fungerar på så vis att man skriver i destinationer, flygbolag och flygplanstyp och får fram någon slags sannolikhet. Inför Islandsresan i maj knappade jag in vad jag visste ( har inte koll på vilken typ av flygplan så den delen hoppade jag sonika över)


Fick fram att risken är ungefär en på sex miljoner att vi ska störta samt att jag kan flyga varje dag i drygt sextontusen år innan sannolikheten säger att jag borde störta. Eftersom jag har knappat in "rätt många" olika rutter och bolag vid "lediga stunder" det senaste vet jag att det här är bra siffror.


Här har jag istället knappat in sannolikheten att störta ifall man flyger inrikes i Pakistan. Det här kan SE ut som det är bra siffror. Det är det inte. Kommer därför framöver undvika att flyga just inrikes i Pakistan.  Och inrikes i Kina. För att inte glömma inrikes i Ryssland. Jag kan tänka mig att inrikes i Afrika ---------> nog också ska undvikas.  

Känner mig som en som tagit sin flygrädsla till en helt ny nivå. Känner mig också som lite manisk.

2 kommentarer:

  1. Jag är helt fascinerad! Tänk att någon har skapat denna app. Och hur hittade du den? Som sagt, helt fascinerad.

    SvaraRadera
  2. J- Det finns alltså fler knäpphuvuden är mig ;-) Jag var inne och letade efter något annat och bara "sprang på" denna.

    SvaraRadera