måndag 2 februari 2015

Där Ligger Jag i Lä.

En av mina bordsherrar på lördagens kalas jobbade med skor. När jag frågade hur många skor han hade själv sade han " Två hundra". "Jag får endel skor" sade han och zippade vidare på sin kaffe precis som han bara berättat vad hans hund hette eller så. Jag sade nog inget heller på grund av mycket svårt med gapande mun (men tänkte hello my new best friend!)

Två Hundra. Två:a Noll:a Noll:a. Hundra plus hundra skor.  Eller egentligen fyra hundra skor om man ser till antalet och inte till par? Så många tankar i mitt huvud. Var förvarar man två hundra par skor? Hur lång tid tar sko-vård av två hundra par skor? Hur många par skor har hans fru? Kan man ens ha favoriter?  Kan man vid något tillfälle önska att man hade fler än två fötter? Kommer han någonsin att sluta på sitt jobb tror han?Etc Etc Etc

3 kommentarer: