onsdag 25 februari 2015

Dog Jag?

Det gjorde jag inte men lämnade i panik in min dator där Iphoto kraschat och den har bott hos dator-doktorn några dagar.  Vi har iofs en handfull datorer eller andra föremål man kan blogga med i detta hushåll men jag gillar min dator bäst och passade på att göra annat istället.

Upptäckt: Man får verkligen Hur Mycket Tid Som Helst över ifall man inte kan sitta och surfa runt med sin dator. En nästan lite skrämmande insikt hur mycket tid jag trots allt lägger på internet.

Upptäckt II: Efter två krascher med Iphoto har jag bestämt mig för att ALDRIG använda det programmet igen och kommer införskaffa Adobe Lightroom som jag visserligen inte testat men hört av flera som fotar mycket är bra skit. Nu tänker jag med en dåres envishet gå in för att det är bra.

Men nu sitter jag här med min dator igen och det känns ungefär som att ha fått hem en förlorad (och dyr son igen). Det var inte en lika dyrköpt läxa som när katten välte en vas vatten i min förra Mac men det var en läxa i ett par mkt dyra jeans (om man köper sådana, det gör faktiskt inte jag, handlar andra dyra saker men faktiskt inte jeans).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar