onsdag 20 maj 2015

Nepal Och Om Att Fatta.

Klickade in bland mina foton och hittade dessa och inser att för mig är det lättare att fatta en sådan katastrof eftersom jag fysiskt befunnit mig i landet. Det blir mer på riktigt än i andra fall. Skäms lite för att jag är trög eller vad man ska säga (men skänker oavsett pengar). Inte för att det alls är av samma dignitet för fem öre men för en tid sedan blev jag utsatt för en tråkig grej av en person som gjorde mig ledsen ( och den personen förstod nog inte hur jag kände mig). Inte förrän den personen blev utsatt för en ganska snarlik händelse ( alltså inget jag hade något med att göra) ganska nyligen och först då förstod mig ( hen sade det till mig). Min spontana tanke? Karma is a bitch ungefär. Gör det mig till en hemsk person?



4 kommentarer:

  1. Oh nej!

    Rättvisa skipas av sig själv ibland.

    SvaraRadera
  2. Absolut inte. Och vilka fina bilder. Tror alltid det är lättare att förstå något när man på något vis varit delaktig eller hur jag ska säga. När vi varit trötta och less här hemma har vi tittat på varandra och sagt, vi är inte i Nepal!

    SvaraRadera
  3. Turtlan- ja så är det ju. Känner dock att det är en ful känsla hos mig..
    Sara- <3
    Annika- Ja ibland måste man nog påminna sig om sådana saker.

    SvaraRadera