måndag 16 november 2015

Ficktjuv.

På väg hem från jobbet passerade jag centralstationen där jag blev vittne till en ficktjuv (!!) . Eller säg så här. Jag såg en man springa som tusan och jag hörde en annan man ropa polis så det kanske vara att fiffla med sanningen att säga att jag såg ( som i såg).

Jag var precis på väg att sätta efter den springande mannen när jag insåg att det här med att springa snabbt inte är något som fungerar just nu ( i ärlighetens namn är jag inte snabbast i stan annars heller). Så nu stod jag bara och tittade adrenalin-stinn på denne man som försvann i vimlet.

Men ponera att jag hade sprungit efter och ponera att jag hade kunnat fånga honom. Vad hade jag sedan gjort och vad hade mannen kunna göra? Det känns om ett sådant stort steg att hålla fast en främling? Speciellt när man inte sett exakt vad som hänt heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar