lördag 26 september 2015

Bokmässan.

Susar i princip ner för backen och sedan är jag på Bokmässan. I år hade jag dessutom varit smart och gick dit på eftermiddagen vilket verkligen är att rekommendera ifall man inte har något speciellt man vill se. Ingen kö in, inga köer till något där inne men verkligen ingen känsla av att det är tomt på något vis. Köpte svindyr fika, köpte ett gäng böcker till lilla barnet ( de stora har inte läst de senaste jag gav) och ett gäng böcker till mig.  Sedan sprang jag på en tjej jag umgicks  med när jag bodde i Schweiz för tjugo år sedan. Första gången jag sprang på henne efter det var när jag sprang göteborgsvarvet förra året, femtiotusen som springer och hon var publik. Sedan har jag sett henne på bokmässan de två senaste åren. Vi bestämmer inte att vi ska ses och jag vet inte ens vilken dag hon går och ÄNDÅ träffas vi. Oddsen på det? Alltså..  Skulle ha bett henne välja en trisslott åt mig....

2 kommentarer:

  1. Älskar Donna Tartt. Och Konsten att höra hjärtslag var underbar. Keppler, gillar inte deras kliniska stil. Tror jag skulle få mardrömmar av Stalker.

    SvaraRadera
  2. Annika- Jag har höga förväntningar på alla böcker faktiskt.

    SvaraRadera