onsdag 28 januari 2015

Hade Inte Räknat Med.

Ytterligare en Sist På Bollen men har fått låna "Fifty Shades of Grey" av en kollega på jobbet. Alla har läst den där och alla andra i hela världen. Hittar lite tid här och där men blev smått generad när Fjortonåringen ( sedan igår) såg att jag läste en bok, frågade vilken och jag visade framsidan och tänkte väl inte att han skulle veta vilken bok det var.

Det visste han.

"Är den bra" sade han.
"Jodå", sade jag
"Lite speciell" sade jag.
( Då hade jag inte kommit till S/M delarna  som jag fattar kommer sedan)
"Det kommer en film sedan" sade han.
(No shit tänkte jag det vet jag)
"Jag vet" sade jag.

Spontan känsla---------------> som blivit ertappad kollande p-film hälsar en fegis i Göteborg.

7 kommentarer:

  1. Jag har inte heller läst den.
    Så det finns en och annan, ungefär en promille, som har den kvar att läsa. Eller klämmer filmen direkt.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller läst den så du har inte varit helt ensam!

    SvaraRadera
  3. Lite skämskudde på den ;) jag fick se "bad santa" med bonusarna när de var i den åldern. En liknande upplevelse kan jag tänka :)

    SvaraRadera
  4. Finns många andra böcker (de flesta faktiskt) som är bättre. Några säger att del 2-3 är bättre men jag orkade bara första, och knappt det. :)

    SvaraRadera
  5. Och jag förstår "påkommen-känslan" ;)

    SvaraRadera
  6. Inte sugen alls på att läsa den, på jobbet visade det sig att den mest otippade personen hade läst alla tre!! Då fick nästan jag en skämskudde fast jag inte läst för att jag liksom skämdes åt henne och för att jag tror att jag vet hur en bok jag inte läst är..,

    SvaraRadera
  7. Turtlan- Jag har hunnit en bit nu och jag vet inte vad jag tycker riktigt. Den är ju lätt-läst förvisso men får se om jag läser mer.
    Chaos By- Skönt :-)
    TantaA- Jo det finns mååånga andra böcker som är bättre. Har väl inte varit så intresserad eftersom jag väntat så länge men vi pratade om den på jobbet.
    Annika-Ja.. Kul på ett sätt att läsa böcker som inte är som de man brukar läsa samtidigt som jag inte skulle läsa den här typen av litteratur jämt direkt.

    SvaraRadera