tisdag 1 december 2015

Livets Återkomst!

Tänk vilket annat sorts humör man blir på när man hostat skiten ur sina lungor i flera dagar med sömnlösa nätter som följd och sedan när hostan verkar vika hädan och man sover mmm sover nätterna igenom.

Nu hostar resten av familjen istället. Möjligt att Pojkvän kommer väcka mig med sin hosta. Men över den möjligheten stoppar jag fingrarna i öronen och tänker säger *lalalalalala* ganska snabbt och högt. Jobbar en hel del med förnekelse.

Kanske inte har julstämning som stör direkt även om jag i mina förberedelser förstörde en kruka till en amaryllis och plockade upp den sista skärvan med foten och blod är ju rött samt att jag levlat till svart bälte i julklappshopping och koordinering av densamme.

Så hopp om livet folket. Hopp om livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar