onsdag 15 april 2015

Så Kan Man Också Göra? Så Kan Man Väl Göra?

När jag var föräldraledig med Lilla G hade jag ju en mammagrupp där vi sågs varje onsdag och ibland ytterligare någon dag i veckan. Nu har ju alla börjat jobba igen och det är klart att det går tid mellan varven men ikväll ska vi träffas och käka hemma hos en av tjejerna. Normalt går vi ut men det är faktiskt en av dem som fått en bebis till så då passar det bättre hemma hos någon än på stökig restaurang. Vi har i sedvanlig ordning samlat ihop en present men faktiskt bara till mamman och inte till bebisen eftersom hon redan blivit uppvaktad från alla håll och kanter och för att man faktiskt kan behöva en uns glamour med alla bajsblöjor och vaken-nätter.

Så tänkte jag iallafall och köpte massa Essie-nagellack och ett snabbtorkade överlack ( Seche Vite!! Det bästa som hänt mänskligheten sedan skivat bröd) och nu hoppas jag att hon kommer gilla att få något till sig själv istället för den lilla...

9 kommentarer:

  1. Bra tänkt med presenten!
    Minns hur glad jag blev när jag plötsligt och otippat fick en present när Elly var nyfödd!

    SvaraRadera
  2. Fifi- Ja och speciellt eftersom hon har fått sin två:a och ha två små under två år kräver glamour till mamman tycker jag. <3

    SvaraRadera
  3. Ha! Jag beställde Seche vite igår efter tips på bloggen. Härligt att höra att en till tycker det är ÅSM! Och bra tänkt med mamman där!

    SvaraRadera
  4. När Henkes vänner fick barn (vi hade precis blivit ihop så de hade inte riktigt blivit mina vänner ännu) så köpte han till både barnet och mamman - han tyckte, precis som du, att mamman kanske också behöver lite uppmuntran. Väldigt fint, tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Helt rätt tänkt i min värld!

    SvaraRadera
  6. Jag tänker: 1) helt rätt med present till mamman, så brukar jag också göra, samt 2) Seche vite, säger du? Borde man skaffa det alltså?

    SvaraRadera
  7. Mkt Bra och håller absolut med Seche Vite, ligger på första plats för mänskligheten ihop med gumpvärme i bilen! ;)

    SvaraRadera
  8. Glitter och glamour till mammor är aldrig fel!

    SvaraRadera
  9. IWNK- Tror du kommer bli supernöjd.
    MrsE- Det behöver man verkligen få. Hon blev svinglad. :)
    Annika- och även i min.
    AK- Gört. Skaffa SW.
    Flipfloppan- ha ha.. verkligen.
    Cina- det är alltid rätt. <3

    SvaraRadera